Ariston Psychometric Series
Με τον όρο "μάθηση" εννοούμε τη διαδικασία, στο πλαίσιο της οποίας το άτομο αποκτά γνώσεις, δεξιότητες, συμπεριφορές και αξίες μέσα από γνωστικές διαδικασίες. Στο πέρασμα των χρόνων, η μάθηση ορίστηκε ως δημιουργία υποκατάστατων αντανακλαστικών (Pavlov), ως δοκιμή και πλάνη (Thorndike), ως επανάληψη μιας αντίδρασης μετά από θετική ενίσχυση (Skinner), ως ενόραση (Kohler), ως μίμηση προτύπου (Bandura), ως επεξεργασία των πληροφοριών (Neisser, Seymour, Gagne), και ως προσωπική ερμηνεία στις νεοαποκτηθείσες πληροφορίες (Maslow, Rogers). Πρόσφατες μελέτες ( Kolb, Honey, Mumford, Gardner) αποδεικνύουν ότι ο καθένας είναι ικανός να μάθει, αρκεί να του παρασχεθεί η γνωστική πληροφορία με τον τρόπο που ο εγκέφαλός του είναι έτοιμος να την προσλάβει.
Ο όρος "μαθησιακό στυλ" χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις ατομικές αποκλίσεις στη μάθηση. Για παράδειγμα, ορισμένοι μαθαίνουν γρηγορότερα μέσα από την οπτική παρουσίαση της μαθησιακής πληροφορίας, ενώ άλλοι μέσα από την ηχητική της απόδοση. Υπάρχουν και οι τύποι που προσλαμβάνουν και επεξεργάζονται το μαθησιακό υλικό μόνο όταν συζητούν σε ομάδες και ανταλλάσσουν απόψεις, ενώ κάποιοι αρέσκονται και στην κίνηση μέσα στο χώρο, όπου βρίσκονται. Κάποιοι προτιμούν να επεξεργάζονται την ύλη τμηματικά, βήμα βήμα, ενώ άλλοι την προσεγγίζουν συνολικά, ανάλογα με το εγκεφαλικό ημισφαίριο, που υπερτερεί σε λειτουργία.
Το Ariston Learning Styles, είναι ένα έγκυρο και αξιόπιστο ψυχομετρικό τεστ, που βασίζεται στη διεθνή βιβλιογραφία. Χορηγείται μέσω υπολογιστή και δεν είναι καθόλου χρονοβόρο ούτε κουραστικό, καθώς ολοκληρώνεται μέσα σε 45 λεπτά. Ο εξεταζόμενος δεν θα ανακαλύψει μόνο την προσωπική του μαθησιακή ταυτότητα (μέσω της αξιολόγησης των εγκεφαλικών του ημισφαιρίων και των μαθησιακών του τύπων), αλλά θα έχει και μια ποσοτική απεικόνιση των επτά διαφορετικών ακρογωνιαίων λίθων μάθησης (κατανόηση αναλογιών, τομών, κανόνων, υποσυνόλων, συνταιριάσματος , ανακατασκευής και σύνθεσης εννοιών), αναδεικνύοντας τα δυνατά του σημεία ή εντοπίζοντας εγκαίρως τη δυσκολία, ούτως ώστε να διερευνηθεί περαιτέρω και να εξαλειφθεί πριν παγιωθεί και οδηγήσει σε σχολική αποτυχία και χαμηλό βαθμό αυτοεκτίμησης.
Το Κέντρο Ξένων Γλωσσών και Πληροφορικής Καμαριώτου χορηγεί το εν λόγω τεστ και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να λαμβάνουν περισσότερες πληροφορίες στα τηλέφωνα: 210 5982055, 210 5906433